Zasady rekrutacji studentów i studentek – wyjazdy do krajów programu (KA131) w ramach programu Erasmus+ 2022/2023
Informacja o rekrutacji
Zapraszamy Państwa do skorzystania z oferty studiów za granicą w ramach systemu ERASMUS+, Jest to niepowtarzalna okazja do zwiększenia kompetencji merytorycznych, językowych i społecznych, finansowana z funduszy unijnych. HISTORIA SZTUKI dysponuje intersującymi możliwościami wyjazdy do Niemiec, Francji, Hiszpanii, a także na Maltę i do Słowenii.
-
Wymagane dokumenty:
-
Formularz stypendysty, do pobrania na stronie internetowej UG
https://ug.edu.pl/wspolpraca/wymiana-akademicka/erasmus-2021-2027
(link należy skopiować i wkleić do przeglądarki)
-
List motywacyjny argumentujący wybór konkretnego ośrodka
-
Dokument świadczący o poziomie znajomości języka angielskiego i ewentualnie języka kraju, do którego chce się wyjechać.
-
Uczelnie partnerskie i możliwości studiów:
-
Technische Universität Berlin (Niemcy)
-
Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf (Niemcy),
-
Christian-Albrecht-Universität Kiel (Niemcy)
-
Universidad de Cádiz (Kadyks, Hiszpania);
-
Sveučilište u Splitu (Split, Chorwacja)
-
Università ta' Malta (Valetta, Malta)
-
Univerza na Primorskem (Koper, Słowenia) – tylko studia licencjackie
-
Do każdego z w/w ośrodków możemy wysłać maksymalnie dwie osoby. Wymagany poziom znajomości języka angielskiego lub/i języka, kraju, do którego chce się wyjechać to poziom B1 lub B2 w zależności od uczelni partnerskiej. Wymagany jest dokument potwierdzający znajomość języka wystawiony przez CJO.
Zainteresowanych proszę o zapoznanie się z informacjami na temat programu dostępnymi na stronie UG: https://ug.edu.pl/wspolpraca_ug/wymiana_akademicka/erasmus_2021-2027
(link należy skopiować i wkleić do przeglądarki)
Na tej stronie znajdziecie Państwo także wymagane kwestionariusze i instrukcję postępowania.
-
Ostateczny termin nadesłania zgłoszeń mailem: czwartek, 8 marca 2023, g. 12.00
Rozpoczęcie rekrutacji: czwartek 9 lutego 2023, g. 11.00
-
Zgłoszenia należy wysyłać pocztą elektroniczną na adres: rafal.makala@ug.edu.pl podając w temacie wiadomości słowo ERAMUS i nazwisko osoby aplikującej o wyjazd zagraniczny.
-
Kwalifikowanie na wyjazdy odbywa się na podstawie listu motywacyjnego.
Pod uwagę brana będzie przede wszystkim znajomość języka angielskiego i ewentualnie języka kraju docelowego oraz argumentacja wyboru konkretnego uniwersytetu.
-
Kryteria, które należy spełnić:
-
Oferta skierowana jest do studentów/studentek studiów dziennych licencjackich, magisterskich lub doktorskich UG
-
O wyjazd nie mogą się ubiegać:
-
studenci II roku studiów drugiego stopnia, V roku jednolitych studiów magisterskich, ostatniego roku studiów III stopnia oraz doktoranci ostatniego roku Szkół Doktorskich;
-
studenci, którzy w poprzednich latach w trakcie wyjazdów na studia i/lub na praktykę wykorzystali swój tzw. kapitał mobilności, wynoszący po 12 miesięcy na I, II i III poziomie studiów oraz 24 miesiące na jednolitych studiach magisterskich.
-
Studenci ostatniego roku studiów licencjackich mogą przystąpić do rekrutacji (rekrutacja warunkowa), ale realizacja mobilności w trakcie pierwszego roku studiów magisterskich jest możliwa wyłącznie w semestrze letnim. Zasada ta dotyczy studentów wszystkich wydziałów UG.
-
Wszyscy zakwalifikowani studenci i studentki mają obowiązek zrealizować program studiów adekwatny dla ich kierunku/ specjalności i zatwierdzony w Porozumieniu o Programie Studiów (Learning Agreement) opiewający na min. 30 punktów ECTS/semestr
-
Kwoty miesięcznych stypendiów.
Stawki określone przez Narodową Agencję Programu Erasmus+ obowiązujące w umowie finansowej KA-131 2021, według poszczególnych grup krajów docelowych:
Kraje programu należące do danej grupy
|
Miesięczna stawka stypendium E+
|
Dodatek
Socjalny (dawny PO WER)/ dodatek dla osób z niepełnosprawnością
|
Grupa 1: Dania, Finlandia, Irlandia, Islandia, Lichtenstein, Luksemburg, Norwegia, Szwecja,
|
550 €
|
250 €/m-c
|
Grupa 2: Austria, Belgia, Cypr, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Malta, Niemcy, Portugalia, Włochy
|
550 €
|
Grupa 3: Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Estonia, Republika Macedonii Północnej, Litwa, Łotwa, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Turcja, Węgry
|
450 €
|
-
Sposób ogłoszenia wyników: osoby zainteresowane otrzymają informację drogą mailową na adres, z którego przysłane zostały dokumenty wymienione w p. 1.
-
Uwagi dodatkowe:
-
Osoby znajdujące się w trudnej sytuacji materialnej, wyjeżdżające na studia do krajów programu mogą otrzymać na każdy miesiąc pierwotnie zaakceptowanego pobytu dodatkowe wsparcie socjalne odpowiadające kwocie około 250/m-c €. Student może otrzymać dodatkowe wsparcie socjalne na wyjazd tylko pod warunkiem, że w terminie, w którym odbywa się rekrutacja, posiada ważną decyzję o przyznaniu mu świadczenia ze środków Funduszu Pomocy Materialnej dla Studentów i Doktorantów UG. Kopię zaświadczenia potwierdzającego ten fakt należy obowiązkowo dołączyć do protokołu.
-
Osoby z niepełnosprawnościami, wyjeżdżające na studia do krajów programu mogą otrzymać na każdy miesiąc pierwotnie zaakceptowanego pobytu dodatkowe wsparcie odpowiadające kwocie 250 €./m-c. Pierwszym warunkiem otrzymania wsparcia jest deklaracja posiadania orzeczenia o niepełnosprawności. Deklaracja odbywa się poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w Formularzu Stypendysty na etapie rekrutacji.
-
W razie pytań zapraszam na konsultacje online we czwartki, 17.30-19.00 w aplikacji Teams, po wcześniejszym ustaleniu dokładnego terminu pocztą elektroniczną (rafal.makala@ug.edu.pl)
-
Tel. do sekretariatu Instytutu: 00 48 58 523 37 40
Rafał Makała, Prof. UG
Ostatnio modyfikowane:
10.02.2023
Pozostałe artykuły w tym dziale
|