Seminarium dr hab. Andrzeja Wozińskiego
2002:
Bogdan Banach, Wybrane zagadnienia rekonstrukcji i konserwacji Zamku w Malborku: kaplica na Zamku Wysokim – ocena dotychczasowych prac i perspektyw restytucji
Monika Zielińska, Świecki strój w świetle ikonografii XV i początku XVI wieku. Jego charakterystyka, pochodzenie i krój
2003:
Katarzyna Jankiewicz, Mizoginizm w twórczości Mariana Wawrzenieckiego na tle epoki
Lucyna Stanek, Funkcjonalizm i estetyka – meble Alvara Aalto i ich wpływ na wzornictwo w krajach skandynawskich
Anna Szafrańska, Niderlandzki obraz Ecce Homo z Muzeum Narodowego w Gdańsku
Anna Szuchiewicz, Motyw okrętu w architekturze Gdyni okresu dwudziestolecia międzywojennego
2008:
Olga Broniewska, Tryptyk z kościoła Wniebowzięcia NMP w Żukowie jako przykład relacji formy i funkcji w późnośredniowiecznych rzeźbionych nastawach południowo-niderlandzkich
Milena Woźniak, Oblężenie Malborka oraz obóz Holofernesa Martina Schonincka w Dworze Artusa w Gdańsku
2010:
Agata Paulina Kreft, Ornament w rzeźbie i malarstwie tablicowym w Gdańsku w końcu XIV i pierwszej połowie XV wieku
Weronika Marta Grochowska, Predelle gdańskich nastaw ołtarzowych z XV i pierwszej ćwierci XVI wieku – ich budowa i funkcje
2014:
Paula Wysiecka, Z rozważań nad sztuką psychodeliczną
Katarzyna Stasiewicz, Sztuka czy wandalizm? Społeczny odbiór prac Petera Fussa
Renata Rusnok, Poza ramami. Z rozważań nad malarstwem Leona Tarasewicza
Przemysław Sadowski, Wokół Adoracji Chrystusa Jacka Markiewicza, jej powinowactw w sztuce dawnej i współczesnej oraz recepcji
Adam Gibki, Późnogotycka rzeźba Maria w połogu z Muzeum Narodowego w Gdańsku jako wizerunek dewocyjny związany z zakonami żeńskimi na Pomorzu
Adrianna Siuda, Gdańskie kolekcje w czasach nowożytnych i u progu epoki nowoczesnej. Geneza, cele i forma
Joanna Jakubowska, Ikonografia św. Barbary w retabulum uczniów szewskich w kościele Panny Marii w Gdańsku w perspektywie społecznej pozycji kobiet w średniowieczu
2015:
Weronika Metlenga, Z rozważań na transkulturowością niektórych typów wizerunków. Studium porównawcze ikony, tanki i znaków zodiaku
Joanna Dubielska, Domy podcieniowe na Żuławach Wiślanych. Ornamentyka, geneza i ewolucja formy architektonicznej
Wioletta Zarzecka, Zespół grafik Jana Luykena z pracy "Lustro męczenników" z 1685 roku ze zbiorów Muzeum Narodowego w Gdańsku. Forma, styl, źródła obrazowe i kontekst historyczny
Paulina Szymańska, Kolekcja Lanckorońskich - historia, lokalizacja, funkcja, powojenne losy. Porównanie z kolekcją Raczyńskich
Patrycja Kiryluk, Gdańsk dla króla. Dzieła fundowane przez mieszczan gdańskich dla królów polskich w nowożytności
Noemi Etush, Próba analizy portretów Medyceuszek autorstwa Pontorma, Bronzina i Alloriego z perspektywy gender studies
Agata Janikowska, Gdańskie osiedle Żabianka (1972-1976). Urbanistyka, architektura, dekoracje plastyczne i ich kontekst historyczny
Iwona Charyton, Człowiek zodiakalny z "Diarum sive Calendarium Romanum" w zbiorach Muzeum Mikołaja Kopernika we Fromborku. Ikonografia wyobrażenia, źródła i wymowa
Kamil Stękała, Obraz "Sąd Ostateczny" w Lichnowach Wielkich z około połowy XVII wieku i jego formalne pierwowzory
Patrycja Kabelis, Kobieta-demon w twórczości Jacka Malczewskiego
Joanna Sidorowicz, Willa Basnera w Sopocie. Zmiany w architekturze wnętrza po 1945 roku
2016:
Karolina Lasota, Dzieła Williama Hogartha jako źródło wiedzy o modzie w XVIII-wiecznej Anglii
Ostatnio modyfikowane:
12.07.2016