Instytut Historii Sztuki 

Instytut Historii SztukiStudiaPrace dyplomoweSpis prac licencjackichseminarium dr Friedricha

Prace powstałe na seminarium dr Jacka Friedricha

Seminarium dr Jacka Friedricha

2004: 

Olga Andrunik, ‘Migrant mother’ Dorothei Lange. Próba interpretacji fotograficznej „ikony“ XX wieku

Wojciech Chmielewski, Zespół reliefów portalowych ul. Bolesława Chrobrego i Tadeusza Kościuszki we Wrzeszczu. Figuralny detal architektoniczny w międzywojennym Gdańsku

Aleksandra Duszyńska, W stronę stylu dworkowego. Architektura Tadeusza Zielińskiego na Kamiennej Górze w Gdyni

Anna Łysak-Wrońska, Stągiewna „wczoraj i dziś” w świetle dyskusji o architekturze gdańskiej

Karolina Manikowska, Jahnschule w Elblągu – między tradycją a nowoczesnością

Anna Śliwa, Falowce na gdańskim Przymorzu

Karolina Tyborowska, Architektura sopockich kompleksów kuracyjno – wypoczynkowych w latach 1823 – 1914

Aleksandra Wawak, Zespół Głównego Dworca Kolejowego w Gdańsku. Dialog przeszłości z teraźniejszością? Prace remontowo-konserwatorskie. Problem modernizacji historycznego wnętrza Dworca w ostatniej dekadzie XX wieku

Arkadiusz Zawiślak, Stocznia „Miejsce sztuki”

Dominik Zieliński, Herrenchiemsee jako kopia Wersalu

2005:

Joanna Danuta Klupczyńska, Galeria El i jej elbląskie Biennale Form Przestrzennych

Magdalena Kosińska, Monografia budynku Państwowego Banku Rolnego w Gdyni autorstwa Mariana Lalewicza

Magda Kwiatkowska, Budynek Urzędu Miejskiego w Gdańsku

Zuzanna Malicka, Zarys problemów sztuki w przestrzeni publicznej w Polsce po 1989 roku

Krzysztof Piotrkowski, „Zieleniak” Centralny Ośrodek Konstrukcyjno-Badawczy Przemysłu Okrętowego w Gdańsku

Karina Rojek,  Monografia Budynku Szkolnego przy ul. Pestalozziego w Gdańsku

Dorota Sentkowska, Motyw tańca w twórczości Wojciecha Weissa

Marta Wróblewska, Budynek Centrali Produktów Przemysłu Węglowego jako przykład modernizmu klasycyzującego w Gdańsku

2006: 

Anna Chylewska, Wątek ormiański w twórczości Teodora Axentowicza – Chrzest Armenii

Karolina Konieczna, Między artystyczną kreacją a potrzebami dziecka. Przyczynek do rozważań na temat ilustracji w książkach dla dzieci na przykładzie twórczości polskich artystów w połowie XX wieku

Karolina Lewandowska, Galeria El i IV Biennale Form Przestrzennych w Elblągu. Przyczynek do dziejów sztuki konceptualnej w Polsce

Mateusz Piechnik, Kamienica Hundsdorffów przy ulicy Starowiejskiej 7 i Abrahama 2 w Gdyni 1932-35

Roma Piotrkowska, Nurt krytyczny w twórczości Roberta Rumasa

Magdalena Pobłocka, Polski plakat artystyczny w latach dziewięćdziesiątych XX wieku

Dominik Rudasz, Rola bilbordu w polskiej sztuce publicznej

Katarzyna Wojtczak, Powojenna twórczość architektoniczna Włodzimierza Padlewskiego w zarysie

2008:

Adam Biernat, Fotografia – plastyczne tworzywo w rękach artysty czyli o fotografii awangardowej Zdzisława Beksińskiego

Ewa Chudecka, Budynek Sali Okrągłej przy Urzędzie Wojewódzkim w Gdańsku

Szymon Jocek, Morski Dom Kultury w Nowym Porcie

Anna Perz, Paul-Beneke Jugendherberge

Karolina Pochwatka, Polish jazz na tle okładek płytowych

Katarzyna Sidorko, Ceramika unikatowa Henryka Luli

2009:

Milena Antoniak, Marek Rogulski – dokumentacja działań artystycznych i założeń galeryjnych

Aleksandra Dębniak, Monografia kościoła NMP Królowej Różańca Św. w Gdańsku

Aneta Golemska, Dom Technika na Placu Heweliusza w Gdańsku

Magdalena Hajduk, Daniel Olędzki jako projektant Teatru Muzycznego w Gdyni. Wkład architekta w przebudowę Państwowej Opery i Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku

Małgorzata Kochanowska, Adam Haupt – życie i twórczość. Wybrane zagadnienia

Anna Beata Mallek, Modernistyczne kampusy uczelniane i ich wpływ na powstanie kampusu Uniwersytetu Gdańskiego

Agata Niewińska, Monografia kościoła św. Michała Archanioła w Sopocie

Oliwia Pierzchlińska, Twórczość Kazimierza Ostrowskiego

Dagmara Magdalena Stykuć, Grunwaldzka dzielnica mieszkaniowa

Jagoda Załęska, Gmach Gimnazjum Polskiego Macierzy Szkolnej w Gdańsku w latach 1922-1939

2011:

Agnieszka Matuszczak, Drewniane wille o charakterze letniskowym z początku XX wieku na terenie Sopotu i Gdańska

Justyna Fijałkowska, Portret w fotografii polskiej – od dagerotypu do awangardy

Emilia Golnik, Dom Turysty „MIRAMAR” w Sopocie

Małgorzata Grączewska, Mauzoleum gen. Orlicz-Dreszera 

Milena Herman, Twórczość Stefana Szmaja na tle grupy "Bunt"

Karolina Kaczmarska, Dzieje pawilonu meblowego w Gdańsku przy ul. Wały Jagiellońskie 2/4, od lat 60. do 80. XX wieku 

Justyna Machnio, Twórczość Rafała Roskowińskiego

Anna Markowska, Gdański wieżowiec Centrum Techniki Okrętowej zwany „Zieleniakiem” 

Barbara Pankiewicz, Kunsthalle – Pawilon Sztuki w Sopocie

Anna Posłuszna, Zespół pałacowo-parkowy w Małym Kacku

Joanna Weiner, Dom towarowy „Jedynak” w Bydgoszczy

Angelika Ślepowrońska, Twórczość Władysława Hasiora na Pomorzu 

2013:

Magdalena Kotarska, Scenografia Mariana Kołodzieja do spektaklu „Polonez” Jerzego Sity, w reżyserii Janusza Warmińskiego w Teatrze „Ateneum” w Warszawie

Magdalena Puzdrowska, Kolarski Wyścig Pokoju w kulturze wizualnej i grafice użytkowej Polski Ludowej. Sztuka i sport jako nośniki treści propagandowych

Paulina Mroczyńska, Architektura Kościoła Najświętszego Serca Pana Jezusa w Gdyni

Kaja Długosz, Czarno na białym – twórczość Mieczysława Wasilewskiego

Katarzyna Granacka, Ignacy Klukowski

Małgorzata Siudak, Pomiędzy sztuką a rzemiosłem – życie i twórczość Anny Fiszer

Ewa Krajewska, Ilustracja książkowa dla dorosłych w Polsce w latach 1950-1980

2014:

Anna Orłowska, „CRISTAL” -  pawilon gastronomiczny w Gdańsku Wrzeszcz

Dominik Konieczny, Biblioteka Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego na tle rozwoju architektury bibliotek

Katarzyna Szychta, Wykorzystanie znaku graficznego "Solidarność" na przykładzie kart pocztowych z lat osiemdziesiątych XX wieku

Anna Sobiewska, Biżuteria bursztynowa w Gdańsku od roku 1945 do początku XXI wieku

Katarzyna Lincer, Malarstwo monumentalne w twórczości Barbary Massalskiej na terenie Trójmiasta

Alicja Melzacka, Architektura w śródmieściu Gdyni po 1989 roku wobec tradycji modernistycznej, na wybranych przykładach

Małgorzata Bożyk, Stocznia Gdańska w malarstwie okresu Polski Ludowej

Paulina Ciecholewska, Cezary Paszkowski

Michał Kozłowski, Nauki ścisłe w twórczości uczestników „Plenerów dla Artystów Posługujących się Językiem Geometrii”

Monika Nienartowicz, Dawny kościół garnizonowy w Olsztynie

Karolina Sowińska, Gdańska kamienica XXI wieku na przykładzie Hotelu Admirał, Hotelu Fahrenheit, Kwartału Kamienic oraz Ośrodka Kultury Morskiej

2015:

Paulina Świtek, Martwa natura wanitatywna w malarstwie prof. Kiejstuta Bereźnickiego

Konrad Dydziński, „Jeden do jednego” -  monografia wystawy fotograficznej Stefana Figlarowicza z roku 1979

Katarzyna Lewicz, Działalność projektowa Janusza Górskiego (1983-2015)

Aleksandra Kuczyńska, Przebudowy Placu Przyjaciół Sopotu po 2005 roku

Katarzyna Gwizdoń, Sztuka w fotografii Michała Szlagi

Monika Konkel, Twórczość Macieja Świeszewskiego


2017:

Dawid Siwicki, Kompleks Domu Prasy w Gdańsku (praca ukończona pod kierunkiem dr. Dariusza Konstantynowa)

Agnieszka Mazur, Architektura Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku i jej kontekst lokalny oraz symboliczny (praca ukończona pod kierunkiem dr. Dariusza Konstantynowa)

Karolina Krupczyńska, Spichlerze na Ołowiance - "Panna", "Miedź", "Oliwski" (praca ukończona pod kierunkiem dr. Dariusza Konstantynowa)

Anna Łączyńska, Architektura Hotelu Hanza w Gdańsku (praca ukończona pod kierunkiem dr. Dariusza Konstantynowa)

Alicja Sierant, Projektowanie jachtów w Pracowni Projektowania Wnętrz Okrętowych i Form Przemysłowych Adama Haupta w Gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych (praca ukończona pod kierunkiem dr. Dariusza Konstantynowa)

Joanna Orzłowska, Mozaika Anny Fiszer z dawnego kina „Leningrad” w Gdańsku jako przykład ochrony dzieł sztuki powstałych w okresie PRL (praca ukończona pod kierunkiem dr. Dariusza Konstantynowa)

Aleksandra Unieżycka, Obraz „nowej kobiety” na okładkach pism „Moda i Życie” i „Przyjaciółka” z lat 1946-1960 (praca ukończona pod kierunkiem dr. Dariusza Konstantynowa)

Iga Tomaszewska, Dzielnica Mieszkaniowa Zaspa. Projekt i realizacja (praca ukończona pod kierunkiem dr. Dariusza Konstantynowa)

Martyna Szczepanik,  Motywy wanitatywne w twórczości Ryszarda Stryjca (praca ukończona pod kierunkiem dr. Dariusz Konstantynowa)

Ostatnio modyfikowane: 09.03.2018

Serwis ostatnio aktualizowany:
21.02.2024