Seminarium dr Jacka Friedricha
2004:
Olga Andrunik, ‘Migrant mother’ Dorothei Lange. Próba interpretacji fotograficznej „ikony“ XX wieku
Wojciech Chmielewski, Zespół reliefów portalowych ul. Bolesława Chrobrego i Tadeusza Kościuszki we Wrzeszczu. Figuralny detal architektoniczny w międzywojennym Gdańsku
Aleksandra Duszyńska, W stronę stylu dworkowego. Architektura Tadeusza Zielińskiego na Kamiennej Górze w Gdyni
Anna Łysak-Wrońska, Stągiewna „wczoraj i dziś” w świetle dyskusji o architekturze gdańskiej
Karolina Manikowska, Jahnschule w Elblągu – między tradycją a nowoczesnością
Anna Śliwa, Falowce na gdańskim Przymorzu
Karolina Tyborowska, Architektura sopockich kompleksów kuracyjno – wypoczynkowych w latach 1823 – 1914
Aleksandra Wawak, Zespół Głównego Dworca Kolejowego w Gdańsku. Dialog przeszłości z teraźniejszością? Prace remontowo-konserwatorskie. Problem modernizacji historycznego wnętrza Dworca w ostatniej dekadzie XX wieku
Arkadiusz Zawiślak, Stocznia „Miejsce sztuki”
Dominik Zieliński, Herrenchiemsee jako kopia Wersalu
2005:
Joanna Danuta Klupczyńska, Galeria El i jej elbląskie Biennale Form Przestrzennych
Magdalena Kosińska, Monografia budynku Państwowego Banku Rolnego w Gdyni autorstwa Mariana Lalewicza
Magda Kwiatkowska, Budynek Urzędu Miejskiego w Gdańsku
Zuzanna Malicka, Zarys problemów sztuki w przestrzeni publicznej w Polsce po 1989 roku
Krzysztof Piotrkowski, „Zieleniak” Centralny Ośrodek Konstrukcyjno-Badawczy Przemysłu Okrętowego w Gdańsku
Karina Rojek, Monografia Budynku Szkolnego przy ul. Pestalozziego w Gdańsku
Dorota Sentkowska, Motyw tańca w twórczości Wojciecha Weissa
Marta Wróblewska, Budynek Centrali Produktów Przemysłu Węglowego jako przykład modernizmu klasycyzującego w Gdańsku
2006:
Anna Chylewska, Wątek ormiański w twórczości Teodora Axentowicza – Chrzest Armenii
Karolina Konieczna, Między artystyczną kreacją a potrzebami dziecka. Przyczynek do rozważań na temat ilustracji w książkach dla dzieci na przykładzie twórczości polskich artystów w połowie XX wieku
Karolina Lewandowska, Galeria El i IV Biennale Form Przestrzennych w Elblągu. Przyczynek do dziejów sztuki konceptualnej w Polsce
Mateusz Piechnik, Kamienica Hundsdorffów przy ulicy Starowiejskiej 7 i Abrahama 2 w Gdyni 1932-35
Roma Piotrkowska, Nurt krytyczny w twórczości Roberta Rumasa
Magdalena Pobłocka, Polski plakat artystyczny w latach dziewięćdziesiątych XX wieku
Dominik Rudasz, Rola bilbordu w polskiej sztuce publicznej
Katarzyna Wojtczak, Powojenna twórczość architektoniczna Włodzimierza Padlewskiego w zarysie
2008:
Adam Biernat, Fotografia – plastyczne tworzywo w rękach artysty czyli o fotografii awangardowej Zdzisława Beksińskiego
Ewa Chudecka, Budynek Sali Okrągłej przy Urzędzie Wojewódzkim w Gdańsku
Szymon Jocek, Morski Dom Kultury w Nowym Porcie
Anna Perz, Paul-Beneke Jugendherberge
Karolina Pochwatka, Polish jazz na tle okładek płytowych
Katarzyna Sidorko, Ceramika unikatowa Henryka Luli
2009:
Milena Antoniak, Marek Rogulski – dokumentacja działań artystycznych i założeń galeryjnych
Aleksandra Dębniak, Monografia kościoła NMP Królowej Różańca Św. w Gdańsku
Aneta Golemska, Dom Technika na Placu Heweliusza w Gdańsku
Magdalena Hajduk, Daniel Olędzki jako projektant Teatru Muzycznego w Gdyni. Wkład architekta w przebudowę Państwowej Opery i Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku
Małgorzata Kochanowska, Adam Haupt – życie i twórczość. Wybrane zagadnienia
Anna Beata Mallek, Modernistyczne kampusy uczelniane i ich wpływ na powstanie kampusu Uniwersytetu Gdańskiego
Agata Niewińska, Monografia kościoła św. Michała Archanioła w Sopocie
Oliwia Pierzchlińska, Twórczość Kazimierza Ostrowskiego
Dagmara Magdalena Stykuć, Grunwaldzka dzielnica mieszkaniowa
Jagoda Załęska, Gmach Gimnazjum Polskiego Macierzy Szkolnej w Gdańsku w latach 1922-1939
2011:
Agnieszka Matuszczak, Drewniane wille o charakterze letniskowym z początku XX wieku na terenie Sopotu i Gdańska
Justyna Fijałkowska, Portret w fotografii polskiej – od dagerotypu do awangardy
Emilia Golnik, Dom Turysty „MIRAMAR” w Sopocie
Małgorzata Grączewska, Mauzoleum gen. Orlicz-Dreszera
Milena Herman, Twórczość Stefana Szmaja na tle grupy "Bunt"
Karolina Kaczmarska, Dzieje pawilonu meblowego w Gdańsku przy ul. Wały Jagiellońskie 2/4, od lat 60. do 80. XX wieku
Justyna Machnio, Twórczość Rafała Roskowińskiego
Anna Markowska, Gdański wieżowiec Centrum Techniki Okrętowej zwany „Zieleniakiem”
Barbara Pankiewicz, Kunsthalle – Pawilon Sztuki w Sopocie
Anna Posłuszna, Zespół pałacowo-parkowy w Małym Kacku
Joanna Weiner, Dom towarowy „Jedynak” w Bydgoszczy
Angelika Ślepowrońska, Twórczość Władysława Hasiora na Pomorzu
2013:
Magdalena Kotarska, Scenografia Mariana Kołodzieja do spektaklu „Polonez” Jerzego Sity, w reżyserii Janusza Warmińskiego w Teatrze „Ateneum” w Warszawie
Magdalena Puzdrowska, Kolarski Wyścig Pokoju w kulturze wizualnej i grafice użytkowej Polski Ludowej. Sztuka i sport jako nośniki treści propagandowych
Paulina Mroczyńska, Architektura Kościoła Najświętszego Serca Pana Jezusa w Gdyni
Kaja Długosz, Czarno na białym – twórczość Mieczysława Wasilewskiego
Katarzyna Granacka, Ignacy Klukowski
Małgorzata Siudak, Pomiędzy sztuką a rzemiosłem – życie i twórczość Anny Fiszer
Ewa Krajewska, Ilustracja książkowa dla dorosłych w Polsce w latach 1950-1980
2014:
Anna Orłowska, „CRISTAL” - pawilon gastronomiczny w Gdańsku Wrzeszcz
Dominik Konieczny, Biblioteka Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego na tle rozwoju architektury bibliotek
Katarzyna Szychta, Wykorzystanie znaku graficznego "Solidarność" na przykładzie kart pocztowych z lat osiemdziesiątych XX wieku
Anna Sobiewska, Biżuteria bursztynowa w Gdańsku od roku 1945 do początku XXI wieku
Katarzyna Lincer, Malarstwo monumentalne w twórczości Barbary Massalskiej na terenie Trójmiasta
Alicja Melzacka, Architektura w śródmieściu Gdyni po 1989 roku wobec tradycji modernistycznej, na wybranych przykładach
Małgorzata Bożyk, Stocznia Gdańska w malarstwie okresu Polski Ludowej
Paulina Ciecholewska, Cezary Paszkowski
Michał Kozłowski, Nauki ścisłe w twórczości uczestników „Plenerów dla Artystów Posługujących się Językiem Geometrii”
Monika Nienartowicz, Dawny kościół garnizonowy w Olsztynie
Karolina Sowińska, Gdańska kamienica XXI wieku na przykładzie Hotelu Admirał, Hotelu Fahrenheit, Kwartału Kamienic oraz Ośrodka Kultury Morskiej
2015:
Paulina Świtek, Martwa natura wanitatywna w malarstwie prof. Kiejstuta Bereźnickiego
Konrad Dydziński, „Jeden do jednego” - monografia wystawy fotograficznej Stefana Figlarowicza z roku 1979
Katarzyna Lewicz, Działalność projektowa Janusza Górskiego (1983-2015)
Aleksandra Kuczyńska, Przebudowy Placu Przyjaciół Sopotu po 2005 roku
Katarzyna Gwizdoń, Sztuka w fotografii Michała Szlagi
Monika Konkel, Twórczość Macieja Świeszewskiego
2017:
Dawid Siwicki, Kompleks Domu Prasy w Gdańsku (praca ukończona pod kierunkiem dr. Dariusza Konstantynowa)
Agnieszka Mazur, Architektura Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku i jej kontekst lokalny oraz symboliczny (praca ukończona pod kierunkiem dr. Dariusza Konstantynowa)
Karolina Krupczyńska, Spichlerze na Ołowiance - "Panna", "Miedź", "Oliwski" (praca ukończona pod kierunkiem dr. Dariusza Konstantynowa)
Anna Łączyńska, Architektura Hotelu Hanza w Gdańsku (praca ukończona pod kierunkiem dr. Dariusza Konstantynowa)
Alicja Sierant, Projektowanie jachtów w Pracowni Projektowania Wnętrz Okrętowych i Form Przemysłowych Adama Haupta w Gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych (praca ukończona pod kierunkiem dr. Dariusza Konstantynowa)
Joanna Orzłowska, Mozaika Anny Fiszer z dawnego kina „Leningrad” w Gdańsku jako przykład ochrony dzieł sztuki powstałych w okresie PRL (praca ukończona pod kierunkiem dr. Dariusza Konstantynowa)
Aleksandra Unieżycka, Obraz „nowej kobiety” na okładkach pism „Moda i Życie” i „Przyjaciółka” z lat 1946-1960 (praca ukończona pod kierunkiem dr. Dariusza Konstantynowa)
Iga Tomaszewska, Dzielnica Mieszkaniowa Zaspa. Projekt i realizacja (praca ukończona pod kierunkiem dr. Dariusza Konstantynowa)
Martyna Szczepanik, Motywy wanitatywne w twórczości Ryszarda Stryjca (praca ukończona pod kierunkiem dr. Dariusz Konstantynowa)
Ostatnio modyfikowane:
09.03.2018